Sunday, February 27, 2011

Soalan-soalan Maut

Berikut adalah soalan2 maut yang aku terima daripada Dr Andersen yang jawapan aku adalah "No idea, Not sure, I don't know dan yang sewaktu dengannya".. Soalannye nampak memang senang tp bagi aku by agak2 tido time Sejarah, mmg xboleh nk jawab..so trigger sikap ingin tahu ku jgak la..di saat2 ini, En google sangat2 la berguna..

1) Where did Malays originate?
Rupe2nye, nenek moyang kita ni daripada Yunan, Tanah besar China..Ptot la kite ni ala2 cerah berbanding negara2 lain..untuk bacaan lanjut, sila klik cni : Sejarah asal- usul Melayu

2)Where is the aboriginal people came from?
Ni lg pning..xpnah2 aku nk amik tau  asal usul org asli..tau2 mmg dh wujud kt Malaysia..Sila baca Sejarah org asli Malaysia

3)What is the history of Malay and Singapore
Ni la padahnye xnk bc buku sejarah tingkatan 5. Kantoi jgak menjawapnye..Ini la cite sbenanye

4) Why do Malay language is very much different from the Thais?.
Xpnah2 aku tepk soalan ni..sila la bc link ini (Bahasa Melayu) tuk pemahaman bersama. Kalau ade yg tanye, boleh la korang jawap ngan jayanya

So, moral of the story adik2..sila ambil perhatian tentang sejarah anda..mungkin kita anggap xpenting tp bile bedepan ngan org luar dan kita tak tau nak jawab, terase sangat2 bodoh diri ini..

Sekian, Terima Kasih

No comments:

Post a Comment