Sunday, February 13, 2011

Cerita arnab-arnab saya

Sempena Tahun arnab pada Chinese New year tahun ni, let me tell you a story bout my babies..If other people choose to take a cat or puppy as a pet, I choose a rabbit..why??..actually it is all start accidently one..From babysitting terus menjadi my best pal..MY first bunny is named BUNNY..white, simmetrical spot, and very mengada2 angora mix bunny..


Bunny yang diimport dari tanah seberang..Time ni umur ade la 2 bulan..kecik jer..

Bunny first step at the real lawn..Jakun skejap die tgk tanah..hehe

Setelah sebulan dengan bunny, dh xmo pulangkan kt owner..Amik terus n konon2 nk bg die makwe..So we bought la another bunny..which we name her as "GIRL"..

Bunny and Girl at the lawn..

Girl: Bunny pengsan????..bgun la!!..

Protecting Girl..

Berdua2an di bawah meja..



BUT...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

She is actually a boy!..TIDAK!!

Terpaksa la ganti nama..jd BOY..uhuks..

Mulai hari iini, sila panggil saya BOY tau..Sekian, Terima kasih..


One day, Bunny hilang (partially my fault la)..Hilangnye Bunny really make me feel very depressed. Baru ilang arnab dh teruk giler rasenye..Tepk plak mak bapak yang kehilangan anak dorang..msti lagi sedih.. Bagi mengilangkan sedih dihati ku ini, someone hadiahkan this little boy to me..

**MORAL OF THE STORY: Hargailah sesuatu ketika ia masih ada di depan mata..**


Introducing Yop..Australian lion head breed rabbit.   


Yop memujuk Boy untuk tidak terlalu sedih dengan kehilangan Bunny..:-(



But ALLAH has HIS own plan...A day after I got Yop, Suddenly Bunny came back to us..


Bunny shivering selepas hilang a few days



AND NOW....


 This is my happy little family..My three boys and me..


Experience menjaga these bunnies dari kecik smpi la ke sekarang mmg best..dorang la teman susah senang..xpnah marah balik kalau kite marah dorang.. Later in this blog, I will share my experience handling these babies and our journey of life..TUNGGUUUU!!!

No comments:

Post a Comment