Sunday, September 1, 2013

Review Tanamera post natal set

Hola sume,

As korang tau, aku berpantang guna set Tanamera post natal..aku syukur sgt pilih set ni..sangat best, berbaloi beli n aku mmg rekemen untuk suma ibu2 yang bersalin..Ada 11 item dalam set ni..jom review satu-satu..kredit gambar to tanamerapostnatal.com
Set Perpantang Tanamera 


Cold Press Virgin Coconut Oil (minyak kelapa dara) - minyak ni best pakai..direkemen untuk pakai sebelum bersalin tuk elakkan koyak yang besar kat bawah tuh..aku memang amalkan ni tuk buat perineal massage..but start dah lambat..patot mula since awal trimester 3. 


Brown Formulation Soap (Sabun Mandi Herba- ok, yang ni, sumpah sangat best pakai..dia macam pakai skrub lembut kat badan..each time mandi mmg terasa bersih sangat2..aku suka sental sabun ni kt bahagian belakang badan..lepas mandi mmg rase lembut je kulit kita..sangat recommended tuk semua..aku siap beli tuk pakai harian..bau dia pon sangat calming..rating 5/5

Boreh Body Scrub(lulur badan) - Every selang sehari, aku akan scrub badan ngan scrub ni..yang penting kena bg baby tidur dulu..pasal nak scrub slalunya aku akan ambil masa dalam setengah jam la..hehehe..mmg aku sangat2 menunggu2 time nak scrub ni..pasal aku rasa kulit aku cm baby lepas scrub..sumpah tak tipu..kalau boleh nak scrub hari2 tapi mau nipis kulit if scrub hari2..so aku pon buat selang sehari..tp seriusly, best sgt!


Teh herba - Set tanamera ni xde jamu tau..ade herbal tea je..but sebenarnya, bukan teh pon..dia campuran herba yang dimasukkan dalam bentuk sachet..so jadi ala2 teh..tp aku mula minum teh ni lepas 2 minggu bersalin..patutnye since first day bersalin dah boleh minum dah..but pasal anak kena kuning, takot la efek (sebenarnya xde efek pon..pasal ni bukan jamu)..teh ni boleh kecutkan rahim..n bantu keluarkan darah beku dalam rahim..xde la busuk mana pon..aku rase ok jer..n berkhasiat :-)

 Calming Herbal Blend Paste (tapel) - Tuk korang yang tak tau, tapel ni kita pakai kat dahi..org tua2 suh pkai tuk hilangkan angin meroyan..aku pkai ni every day lepas mandi..mmg best..mnda ni berangin tau..so bila pakai rasa sedap je kt kepala..leepas ikat rambut ketat2, tepek mnda ni kt kepala..fuhh..nikmat terasa..hehehe



Firming Herbal Blend Paste(pilis) - Pilis ni antara produk yang aku paling setia pakai..mnda ni aku pkai sebelum berbengkung n memang best..selalu aku campur sket minyak herbal n air..sapu kat perut n bengkung ketat2..efek berangin dia mmg best..nyaman je..n ramping terasa..hehehe




Bengkung - Ha, ni la bengkung yang aku pkai..pada aku, bengkung dia mudah nak pakai..tak tebal sangat n yang paling penting, aku boleh pakai sendiri tanpa ada orang bantu..mmg hari2 pakai dari pagi sampai petang (malam aku cengelat cket)..hehehe selalunya lepas mandi, aku akan sapu pilis kat perut, lapis ngan kain batik (xde la kotor bengkung aku yang satu helai je ni), n ikat bengkung..bertahan la 30 hari ngan bengkung..hehehe

Herbal massage oil - minyak massage ni pon aku suka jgak..sebab dia cm panas2 sikit but sedap..miinyak ni aku letak jgak kat dalam pilis ngan tapel..mmg syok..

Feminine Herbal Wash (herbal pembersih wanita) - Wash ni aku pakai lambat..sebab masa mula beranak aku pkai garam je..lepas dah kuar spital masa Muiz jaundice ari2 bru nak mula pakai..seriusly, menyesal tak pakai awal2..best la mnda ni..bila pkai,rasa bwh 2 cm bersih sgt..next anak aku nak pkai ni since day 1 beranak..rebus awal2 masuk beg bersalin..hehehe

Herbal Bath (herba mandian) - Herbal bath ni pon same.menyesal tak pkai awal2..sebab awal2 bersalin mak aku watkan mandi wap..so xgune la mnda ni..lepas dah masuk 2 minggu bru start..next baby, aku akan pakai ni since minggu 1st beranak lg..hehehe

Lavender Floral Water (air bunga lavendar) - Floral water ni aku guna tuk bg efect calming kat diri..selalunya aku sembur kat katil before tidur..best je rasa bau pon calming sgt..

1 comment: