Saturday, July 27, 2013

Jom try minum botol

Hola!

Rasanya korang suma dah tau yang aku dah beli set Tommie Tippie tuk anak aku meneruskan penyusuan selepas aku habis pantang nanti..dah mula kerja la 2..hehehe..BTW,atas nasihat orang2 sekeliling aku, dorang ckp jgn bg botol awal sangat nnti dia nipple confusion..so aku n husband decide tuk ajar dia botol selepas sebulan umor dia..

Hari ni, pagi2 aku dah pam susu..n masukkan kt botol comey TT.. skeptikal jgak la time ni..mau ke anak aku menyusu ngan botol?..mengamuk ke dia nnti..kawan aku ckp, first time budak2 akan menangis xmau botol..dalam otak mmg dah prepared mentally for the worse la..huhuhu..

memandangkan org ckp, ibu xboleh bg susu sendiri kt anak pasal nnti bau ibu 2 ade, knpem dia tak mau menyusu..so hubby la yang kna amik tanggungjawab ni kn..hehehe..so hubby pon bc doa makan n try masukkan puting kt mulut Muiz, n alhamdulillah anak aku tak tolak botol susu dia..dibaham terus susu sampai habis..alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment