Saturday, September 15, 2012

H.O.N.E.Y.M.O.O.N

Alhamdulillah dah hampir 2 minggu melayari bahtera cinta..ceeewah!..hahaha!After settle majlis kat dua2 pihak, ape lagi, msti la kne honeymoon kn?..so sebab majlis bertandang aku kt Bota, tempat plg senang nak g msti la Cameron Highland..wink2!..

So pada pagi yang indah, September 2012, aku pon berangkatlah dengan Encik Suami p Cameron Highland..Tp being me, msti la aku ade je mnde mengarut yang nak buat kn?..so daripada kononnye honeymoon berdua, aku angkut skali photographer kepam2 aku p naik Cameron?..motip?..wat post wedding photography..ekekekeke..

So, this time, photog aku adalah bro g-John kepam2 ngan bos dia..siapakah?..mustilah En. Aizul Marcello..Fiq pon ade :-) shoot wat kt Sg Palas Tea Center..mmg best..aku ngan hubby sgt suke ngan kek dorang..tea pon sodap..Layan je la ek sikit2 gmbo post wed aku kt sane ek..
Kat sini la pilem ombak rindu shooting..ehehehe
artis gitew!..wakakakaka!

feeling abis..hehehe
Tah ape tah yang ditengok kt atas tuh..merenung masa depan kowt..
ni namenye photographer enterpreme..kt belakang 2 aizul ngan fiq..ehehehe

Dah settle bergmbo2 kt Sg Palas, aku check in kt hotel penginapan..amik pakej Honeymoon ye kawan2..kt mane?..sndiri tgk la gmba2 ni :-)

Strawberry Park Cameron Highland
Honeymoon suite..wink3x!
lalalalalala...best woo dah kawin..leh dok ribe2..ehehehe
bermalas-malasan..



Dah rilek2 cergaskan diri semula, jom p Kea Farm..jagung best..ubi best..nyum3x!..

bunga satu lori!
jambu dorang sodap!
rase cm kt obersea la..ekekekeke

OK?..puas tgk gmbo post wed aku?..sket2 dah la kn?..yg lain tuk kenangan indah aku ngan suami je..hehehe...mlm plak ktorang ingat nak g night market but rupenye, night market Brinchang cume ade hujung minggu ye kawan2 ..so xpayah la gatal2 nak berangan..huhuhuhu..so, tuk qada' kekuciwaan tak leh nak p pasa mlm, aku, En. Hubby n bro g-John p layan mapley kt brinchang..Malaysia lawan Vietnam tuh..hahaha!..

Teh tarik gelas besar satu!

*********************************************************************************
DAY 2

Second day pulak lepas bekpes, aku ngan hubby p half day tour Cameron Highland..dah masuk pakej dah..so xpayah byo pape..photog aku dah xjoin dah sbb deal ngan dorang pun tuk sehari je..:-)

Sebelum cargas p honeymoon trip. kt isi minyak dulu :-)
ni kat Gunung Berinchang
Tea farm kt otway turun Gunung Berinchang
Moss forest

Ktorang p jgak kt Sg Palas Tea Center, and bee farm but xsnap pix pon..sori la ye peminatku :-P..Balik dari half day tour, ktorang dijamu pulak dengan high tea..scones dia mmg terbaek..wallah!
scones depa mmg SODAP!

and last but not least, on the final night kt Strawberry Park tuh, we have our first candle light dinner ever..makanan dia sedap woo..western la kn?..hehehe
Caesar's salad..sedap..hehehe
Tomato soup..
Hubby's entree..Grill chicken..
my entree..Salmon grill..aku nak menda ni lagi!
Strawberry cheese cake..lalalala..

*********************************************************************************

DAY 3

Pagi2 bangun, hubby bg 3 kuntum bunga ni..merah tanda cinta, putih tanda suci n pink tanda dia akan jadi sahabat saya selamanya..love u hubby!
Third n final day kat Cameron highland..xde aktiviti sgt pon..just bermalas-malasan kt bilik..ktorang check out kul 12..b4 balik, aku request hubby nak mkn waffle..so ktorang g kt satu waffle station yang member aku rekemen..Waffle station ni letak kt sebelah hotel Casa De' la Fern..mmg sodap n berbaloi2..sila pergi mkn kt sane..hehehehe
Sila datang kt cni..memang sedap waffle dia..
N b4 turun, kami skali lagi singgah kat Kea farm..biase la..beli souvenier sket tuk family..n the best part is, hubby bought me this lovely flower..merah tanda cinta :-)

bunga n jagung bakar..PERFECT!

So, inilah cerita honeymoon aku.. LOVE is in the air!




No comments:

Post a Comment